maanantai 8. joulukuuta 2008

kuulumisia


tänään postissa saapui toko-huppari. nyt on sitten asiaankuuluvat varusteet ja erittäin osuvakin :)

noudon tila on edistynyt entisestään; vattu nostaa tikun nyt itse maasta ja nostaa päänsä hyvin ja saan otettua tikun ja palkattua. onnistui myös liikkeelle lähtö maasta ottamisen jälkeen, pidin matkan taas lyhyenä. viereen ei osaa tulla tikun kanssa, koska tulee viereen nousten mun jalkojani vasten ja siinä noustessa tikku osuu mua jalkaan ja tippuu. pyydän varmaan tässä liikkeessä eteen ja vasta tikun luovutuksen jälkeen viereen. täytyy vaan vielä varmistaa, että se on ok. tuolla tavalla vaan päästäisi vähän helpommalla. eteen tuo tikun hyvin. vielä ei mene tikun perässä mihinkään, eli tikun on oltava minun ja koiran välissä, että nostaa sen. mutta upeaa edistystä ja olen todella tyytyväinen. etenkin siihen, että vattu häntä heiluen ottaa tikun suuhunsa.

mikon tassu-projekti on edennyt niin, että nyt kun mikko pyytää vatun istumaan on koira jo tassu ojossa. ei ihan ehkä se ollut tarkoitus, mutta suloista noiden kahden touhuaminen on ja olen iloinen, että puuhastelevat yhdessä muutakin kuin lenkkejä. saa nähdä mitä tassu-projektin jälkeen on luvassa :) jos vaikka kierähtäminen?

Ei kommentteja: